måndag, augusti 15, 2011

Lokaltidningar, supporterklubbar, föreningar och andra tävlar i grenen om att skapa dom största förväntningarna inför säsongen. Jag gillar det, men jag rycks inte med. Det är fortfarande augusti. Lagen har varit på is i några veckor - med undantag för LHC - och inget tyder på att något lag vunnit någon titel ännu.

Imorgon spelar Brynäs sin första träningsmatch för året. Det ryska motståndet ersattes av det uppländska. Åkte i helgen förbi arenan i Uppsala och hade gärna gjort det imorgon istället. Jag ska erkänna att förväntningarna inför säsongen nästan är i paritet med Brendlåret, men bara nästan.

Hur som helst; nu börjar det närma sig. Om knappa två veckor sitter jag själv parkerad på Gärdehov i Sundsvall för årets upplaga av SCA-cupen. Upptryckt i något hörn kommer jag att sitta och sucka över dåliga uppspel och jubla över lyckade passningar. Jag kommer att leva i illusionen om att det är på riktigt. Det är väl det försäsongen är till för?

Om jag längtar till nedsläpp? Tycker lillgrabben om glass? Sover Dolly Parton på rygg?

Kom igen nu, Brynäs!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.sargut.se/2011/12/03/the-final-curtain/