lördag, mars 17, 2012

En mycket speciell upplevelse

En hel dags anspänning slutade med en extraordinär middag med ett dyrt vin. Det här var en mycket speciell upplevelse. Efter att ha följt Brynäs så länge att jag minns och sett tidigare titlar tas måste jag erkänna att jag tvivlat mer än en gång på möjligheten att åter få se ett Brynäs som dominerade en slutspelsmatch. Den här kvällens match är redan sparad och jag kommer att minnas den länge och det alldeles oavsett hur den har kvartsfinalen slutar.

Jag kommer att minnas Niklas Svedbergs sanslösa match, jag kommer att minnas Jörgen Sundqvist och Niclas Andersens backspel, jag kommer aldrig att glömma när Jesper Ollas täcker skott i slutminuten för att hans lagkamrat ska få hålla nollan och jag kommer naturligtvis att i minnet tatuera in Jakob Silfverbergs match.

Varje gång Jakob var på isen styrde han alla på isen. Lagkamrater, motståndare och publik vill se regissörens nästa drag. Tack för uppvisningen den här kvällen, men glöm inte bort att det krävs en seger till för att det ska bli semifinal. Annars kan den här upplevelsen bara bli ett vackert minne och ingen historisk seger.

Inga kommentarer: