torsdag, mars 15, 2012

Sen hemfärd?

Brynäs spelar kvartsfinal mot Frölunda och det står 1-1 i matcher. Det är med blandade känslor jag följer matcherna. Ibland vill jag verkligen tro att en semifinal ska vara möjlig för att i nästa ögonblick tveka.

I sina bästa stunder är jag övertygad om att Brynäs kan utmana vilket lag som helst. Det är dom andra stunderna som oroar. Match II var ett sådant exempel. Svår bortamatch i Scandinavium. Laget står upp och försvarar sig på bästa sätt. När laget sedan går för kvitteringen i slutet av matchen skapas chanser, men det räcker inte hela vägen.

Brynäs hade chansen, men Frölunda stod emot och visade att det här mycket väl kan bli en serie att minnas för att den aldrig tog slut.

Flera spelare har lyft sig i slutspelet. Granströms grinighet resulterar i bra saker. Johanssons speed trasar sönder och tröttar ut Frölundas backar och Lars Jonsson visar att hans form stiger för varje match.

Frölundas Pierre Johnsson fick tyvärr kliva av senast. Tycker att han är en spelare som Frölunda behöver och visst vill man att motståndaren alltid ska kunna ställa upp med sitt bästa lag. Segrarna blir större och förlusterna lättare att hantera.

Ikväll är det dags för match III. Det blir nog en match där kampen är på isen och finessen på läktaren. Tror det blir riktigt jämnt och är inte överraskad om jag kommer hem sent ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väl formulerat med kloka tankar. Hoppas på en bra och rättvis match.
MVH från en Indian

Hockeysossen sa...

Tack för kommentaren. Jag önskar dig detsamma. Mvh Från en Tiger