söndag, november 26, 2006

Ambivalent och gud vet vad...

Seger igår. Laget spelar lite knackigt och är ojämna i matcherna, men tar ändå poäng. Vad ska jag tro? Är årets Brynäs bra, eller vad? Jag ser framför mig att december, januari och februari kommer att knäcka mig. Jag är alltid orolig när vi - ja, jag vet att det ofta är vi när vi vinner och dom när dom förlorar - spelar, men ska det vara så här?

Jag tror att årets upplaga med Sjödin, Dackell och Bäckström i spetsen faktiskt klarar sig till slutspel och väl där får vi väl se. Det skulle vara så otroligt skönt att få vinna några slutspelsmatcher igen. Vi är trots allt Brynäs och inget Mora, Timrå eller annat lag som inte har några erfarenheter av gulddagar.

Jag tror inte på guld, men det skulle vara skönt, underbart men framförallt avslappnande att få ägna februari åt spekulationer om vilka kvartsfinalmotståndarna ska bli och inte fundera om det blir kvalseriespel.

Nåja, det är långt dit och vi får se vad som händer. Jag säger som alla andra. Ny match på tisdag och på torsdag och på lördag och på.... Varje pöäng, rättvis eller ej, räknas och när serien är slut räknar vi samman. Det är min förhoppning att vi då har fler poäng än fyra andra lag och är i slutspel.

Jag hoppas att vi klarar det. Där var det igen. VI. Vi är ett fint ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till. Jag håller tummarna!

sambon