onsdag, januari 18, 2012

Jag vill inte må illa

Ikväll är det match. Frölunda står och frustar i Scandinavion. Ett lag som blandar och ger. Såg matchen mot Allmänna Idrottsklubben tidigare den här veckan och Frölunda varvar perioder av stor ishockey med enkla misstag. Kanske beror det på karaktären på spelarna i laget, men jag ser en otrygghet. Även om parallellen till Djurgården haltar då deras spel har större och djupare dalar än göteborgarnas vill jag påstå att den dag Frölunda stabiliserar sitt spel blir det ett lag att räkna med.

Brynäs lider av magsjuka i laget. Det är en mycket otrevlig sjukdom. Inte bara för de som drabbas utan också för att den har en tendens att sprida sig snabbt i grupper som lever nära varandra. Jag hoppas att min magkänsla har fel och att jag slipper kräkas över ett eventuellt insjuknande av fler spelare.

Inför den förra bortamatchen mot Allmänna Idrottsklubben hade jag en känsla som inte var behaglig. Den har infunnit sig även idag. Tyvärr. Å andra sidan lever jag med förhoppningen om att jag har fel.

Inga kommentarer: