måndag, maj 18, 2009

En liten funderare...

Lördag förmiddag. Efter att ha varit bortrest några dagar rattar jag bilen norrut. Strax söder om Sundsvall ser jag vid sidan av vägen ett antal människor i färgglada västar. Min första tanke är att dem påminner om en scen ur ett gammalt Seinfeldavsnitt där Kramer - om jag minns rätt - blivit dömd till samhällstjänst och som straff ska han plocka skräp från vägdiken.

Någonstans i bakhuvudet hittade jag igen information om att dem som städade vägrenen var personer från ideella föreningar. De ideella krafterna i Sverige städar upp efter de av oss som inte har förmågan att kasta sopor i soptunnor.

På kvällen ringer en god vän och berättar om Loobs nya jobb, i Expressen läser jag om TV-avtal för miljarder och lönekraven för idrottare slår nya rekord.

Vi bor i samma land, men föreningsengagemang kan onekligen se olika ut...

3 kommentarer:

kent sa...

Ja du, onekligen skilda världar.

Hockeysossen sa...

Det är så stor skillnad att jag ibland undrar om det är samma idrott.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.