torsdag, maj 21, 2009

Ett försök att reda ut intryck

Mycket Brynäs i många lag just nu. Persson och Sjödda i RBK, Djoos i Sundsvall och Kyrö i Lule. Det blir många att hålla reda på - och då talar vi bara om tränare. Går man in på spelare med någon form av brynäskoppling får man inte göra annat än scanna nätet på uppgifter.

Roligast idag är att Almtorp spelar vidare i Elitserien. SSK får ett prima tillskott i sin trupp. Han kommer att göra nytta för Södertälje Sport.

Tråkigast idag är att Tunnelseendet fortsätter...

I övrigt försöker jag behålla min intellektuella kapacitet och istället för att brista ut i hyllningar och sågningar av diverse utredningar om svensk hockeys framtid försöker jag samla mina egna tankar till något konstruktivt. Det är inte den enklaste av uppgifter kan jag meddela. Jag är mer än splittrad.

Jag är tacksam över bloggar som skriver om ishockey på ett sätt som gör att jag får energi att sortera egna intryck. Kloke Lasse på Bättre hockey tipsade om BlackBoris. Riktigt, riktigt rolig läsning blev resultatet. SargUt borde alla läsa. Vass skribent på mer än ett sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Tunnelseendet".. Den var bra... J...ligt bra...

Almtorp hade gärna fått vara kvar för mig. Nu får Kent något att gotta sig åt i stället...

Och Bloggar... Ibland har någon kommenterat något på AB, XP eller annan plats och man klickar och hittar ett litet guldkorn... Som Boris... Och Sossehockey...

Hockeysossen sa...

Almtorp tillhör den där skaran spelare som kanske inte glimrar men som alltid gnuggar på. Finns inte det lag som inte behöver sådana spelare. SSK har gjort helt rätt...

Guldkorn på dig själv du!