onsdag, maj 27, 2009

Å nu över till något helt annat

Det sägs att det är Champions League-final ikväll vilket betydde att jag kom att tänka på fotboll. Inte så märkligt kanske...?

Jag satt mig och youtubade - heter det så? - och fann något som berörde mig när det hände. Jag är ingen supporter till något av lagen, men jag berördes återigen. Tycker att hela videon symboliserar supportrars djupa respekt för varandra när det verkligen gäller.



Vad har det här med Brynäs att göra? Inte mycket, men väl det som händer mellan hängivna supportrar från olika lag när matcher inte spelas...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt... När det verkligen gäller...

Å andra sidan när det INTE gäller är respekten inte så stor...

Men, det som är kul här (i bloggvärlden) är att Du som Brynäsare (om jag fattat rätt) har ett utbyte med en sån som jag som håller på ett riktigt lag, och vi kan göra det med öppet sinne och en gnutta, ja ganska stor då, portion humor...

Avslutar som jag började men av en annan lika självklar anledning...

Respekt...

Hockeysossen sa...

Respekt var ordet...

Supporterkulturen har riktigt, riktigt dåliga sidor. Jag har kommenterat det tidigare och därför kändes det angeläget att visa upp en sida som tyvärr alltför ofta lyser med sin frånvaro.

Om du fattat rätt? - Jag sliter mitt hår! Jag har misslyckats med min blogg! Jag ger upp och lägger ned den!

Riktigt lag? - Ska komma från en som håller på ett lag med en önskan om Bättre hockey... ;)

Jag uppskattar verkligen glimten i ögat, det öppna sinnet och humorn som alltid finns där med sådana som dig.

Repekten för Bättre hockey finns där alltid... Alltid.

Anonym sa...

Som sagt... Respekt, och ett STORT leende...

Brynäsare..! Är det verkligen så...?