fredag, juli 24, 2009

En spelare med finess tar paus?

Mikael Lind lägger av. Han har spelat länge och han har varit betydelsefull i såväl Brynäs som i andra klubbar. Hans spelsinne har firat triumfer i PP och hans defensiva spel har utvecklats i takt med att erfarenheten stigit.

När Lind bildade duo med Brendl fick vi se två spelare som förstod varandra och som gjorde varandra bättre. Ett annat minne jag verkligen tar med mig från Linds karriär är hemmamatchen mot det blåvita laget från Siljanstrakten i kvalserien för ett drygt år sedan. Lind var fantastisk i defensiv och offensiv.

Lind stänger inte dörren helt och hållet. Kanske kommer suget tillbaka och då utesluts inte en comeback. Jag är inte överraskad om Lind spelar ishockey någon gång under vintern, men om det inte blir så vill jag bara säga att jag inte kommer att glömma hans säregna stil på planen och hans förmåga att se spelet ur ett lite annat perspektiv än många andra.

Tack för underhållningen. Vi kanske ses igen efter en liten paus?

2 kommentarer:

Anonym sa...

"I andra klubbar". Haha, bar det emot att skriva Timrå? ;)

Hockeysossen sa...

Bra att du påminde mig om det. Jag tänkte på Team Gävle... ;)