torsdag, juli 23, 2009

Sommaren är en tid för minnen och spekulation

Semesterledighet med regntunga moln gör att tankarna lätt hamnar kring den kommande säsongen.

Biljettförsäljningen går bra. Längtan efter att få hålla seriebiljetten i handen blir allt starkare och snart går laget på is.

Alla spelare verkar må bra och allt går enligt Czarnecki, Larsson och Jonssons planer. En viktigt fråga som inte har något riktigt bra svar är hur Somervuori mår efter sin blindtarmsoperation. Någon som vet mer?

Svensk hockeysommar handlar mycket om spekulationer och annat. Tidningar och agenter hjälps åt att "presentera" övergångar mellan klubbar. Jag fascineras av spelet och kan inte låta bli att kommentera en av alla spekulationer.

Daniel Larsson kommenterar i ExPressen vad som händer om det inte blir spel i Nordamerika. Jag antar att den här typen av uttalanden inte direkt landar väl i Luleå? Å andra sidan har vi vant oss vid att spelare säger vad som helst för att blidka supportrar i det lag man troligast kommer att spela i.

Det finns ledare jag själv inte har mycket gemensamt med, men som ändå gjort intryck på mig. Per Bäckman är en sådan. Därför glädjer det mig att Per Bäckman är frisk. Jag har under flera år citerat honom. Varför? Efter den fjärde finalen 1999 sade han något i still med att:
- I Kempis kan vi aldrig förlora!
Vissa saker man säger får man äta upp - om man säger som så. Hur som helst är jag glad över att en stor profil inom svensk ishockey är tillbaka. Lycka till, Bäckman!

2 kommentarer:

johnossi4ever sa...

tidigare i veckan så sa somervouri att han mår ganska bra och att han kommer till gävle på lördag.
och enligt habn själv, så är han redo på premiären.

Hockeysossen sa...

Johnossi - Jag läste det här http://www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=305903.

Jag utgår från att det är den uppgift som finns. Hoppas han känner sig i form för hårdträning...