tisdag, januari 10, 2012

Brynäs - Djurgården

Matchen i lördags värmde mitt hockeyhjärta. Det var en match som påminde mig om varför jag tycker så mycket om vår sport. När en sådan match spelas mellan lag som också har en historia som har några år på nacken blir det av någon anledning bättre matcher.

Ikväll spelas en annan match med en än mer omfattande historia. Brynäs möter Djurgårdens IF i Läkerol Arena. Jag är inte den som tror att vi kommer att få uppleva samma kraftfulla finesshockey som senast, men om jag inte hoppades vore jag inte mig själv.

2 kommentarer:

Black Boris sa...

Kraftfull finesshockey eller inte kan kvitta en kväll som denna tycker jag. Huvudsaken ni vinner och framförallt: att Dif går på pumpen!

Hockeysossen sa...

Huvudsaken är att vi vinner och gör Black Boris glad. Grattis till er egen seger!