tisdag, januari 10, 2012

Känslor och karaktär

Tycker så mycket om mitt Brynäs just nu. Halva laget sitter på läktaren och vilar medan resten av laget vinner matcher. Brynäs är i serieledning - om än bara för ett dygn eller två - men det är trots allt en serieledning. Jag famlar runt i huset och letar förklaringar som håller. Struntar i detsamma och frossar istället i all tänkbar information om lagets framgångar.

Jag njuter därför att jag kan njuta just nu. För några år sedan var mitt hockeyliv präglat av ångest, krossade drömmar och oro. Känslor som känns avlägsna just nu, men också känslor som jag när som helst kan frammana. Kanske är det just därför det känns så bra just nu. Kanske.

Måste nämna Lasse Jonsson. Den petade spelaren med det dyra kontraktet. Han kunde ha gjort som många andra gjort före honom. Ni vet; satt sig längst ut på en bänk. Inte lyssnat på tränaren och bara stulit energi från andra. Det har inte Lasse J gjort. Han försöker, han sliter och han blir allt bättre. Karaktär är det ord jag letat för att beskriva hans person. Kanske kan han inte ha något annat i årets upplaga av Brynäs? Det krävs den typen av karaktär för att få vara med och spela i ett lag som har framgång.

Inga kommentarer: