tisdag, januari 03, 2012

Det är något som Gnager

Poängutdelningen efter matcherna mot MoDo och Växjö borde ge vissa förhoppningar inför kvällens bortamatch mot AIK, men så är inte fallet. Jag är nog inte ensam om att tycka att poängen värmde, men att spelet behövde en filt. Brynäs har tagit poängen utan att briljera på något sätt och när Johanneshov ikväll blir fylld till sista plats tror jag det kommer att tända fler än Gunnar Persson och Roger Melin.

Jag är orolig över att vi kan få se ett Gnaget som med fart, fest och färg kommer att spela sin bästa ishockey och om spelarbussen hem till Gävle ska fyllas med annat än muttrande spelare och ledare behöver Brynäs höja sig. Det är inte alls omöjligt, men det kommer att krävas.

AIK är för övrigt ett lag jag respekterar. Flera av mina vänner är AIKare på det där bra sättet. Ni vet; dom respekterar motståndaren, dom hyllar sitt lag och dom kan ishockey. Lägg till Black Boris och ni får en bild av supportrar som kan annat än det som alltför ofta skrivs om Allmänna Idrottsklubbens supportrar.

Jag har inte gett upp innan match, men det är något som gnager...

3 kommentarer:

John Andersson sa...

Jag trodde nästan att du lagt ner bloggandet. Kul att se att du är på banan igen!

Black Boris sa...

Jag gillar att din uppfattning om AIK påminner rätt mycket om min om Brynäs. Verkligen gott att du är tillbaka i bloggarspåret!

Hockeysossen sa...

John - Tack för det! Suget kom tillbaka och därför gör jag en ny ansträngning.

Black Boris - Tack till dig också! Du är en av dom jag alltid läst och jag gör det gärna. Därför tänker jag göra ytterligare ett försök att försvara våra färger.