måndag, april 19, 2010

Barmarksträning för fler än bara a-laget

Idag drog representationslaget i gång säsongens barmarksträning. Barmarksträning är ett ord som skapar förväntan. Det är nu styrka och kondition ska bättras på och förhoppningsvis ska det visa sig på banan någon gång i mars 2011.

Därför inleder även jag årets barmarkssäsong. Om jag ska orka en säsong till med 1 200 mil i bil och den särskilda supportercocktailen - som innehåller två delar förtvivlan, två delar ångest, en del glädje och resten förhoppning - krävs det en rejäl grundträning. Jag kommer därför att sympatiträna parallellt med a-laget. Naturligtvis inte i närheten av antal timmar, men ändå. Förhoppningsvis ska det ge direkt nödvändiga resultat.

Lars Jonsson fick - när hemsidan besökte gymmet - frågan om han kommer att vara ikapp de andra till säsongstarten?
Lasse svarade - Ikapp? Jag kommer vara förbi.

Jag önskar att även jag hade Lasses självförtroendet.

4 kommentarer:

Kristin sa...

Såg Lasse med barnvagn i Söderbacken idag, han tuffar på med självgående knä.

Lycka till med barmarksträningen, gå inte ut för hårt i början;-)

Hockeysossen sa...

Känns tryggt att du har koll på rehabträningen för våra nyckelspelare. Dessutom blir jag glad över att se dig i kommentarspåret igen. Du har varit saknad.

Kristin sa...

Oh tackar. Jag har gått ner till tvåbloggarperdag. Känn dig hedrad;)
Jag tyckte Lasse mumlade nåt om SM-guld 2011 men är inte helt säker...:-)

Hockeysossen sa...

Jag är alltid hedrad av besök och kommentarer. Mer än hedrad...