söndag, december 27, 2009

Jag tändet ett ljus till minne av Tommy Sandlin

För tre år sedan nåddes vi av budskapet om att en hockeyvän utöver det vanliga lämnat oss. Tommy Sandlin var en person som visste mer om ishockey än de flesta, en ledare utöver det vanliga, en enskild individ som många vittnat om hade medkänsla för långt fler än bara sina spelare.

Tommy Sandlin var mer än en hockeyledare och minnet efter honom kommer att finnas kvar länge.

Ni som läst min blogg vet att hans sätt att vara ledare inspirerat mig och mitt sätt att se på mitt eget ledarskap och mitt sätt att se på individers och gruppers utveckling. I ett tidigare inlägg som behandlade en namninsamling om att det skulle resas en staty till hans minne skrev jag:


Därför sträcker jag mig efter tändsticksasken och tänder ett ljus till minne av Tommy Sandlin. Ett ljust minne.

Inga kommentarer: