söndag, december 27, 2009

Nöjd, men...

Hemkommen efter en hemresa där snöröjningen inte firat några triumfer borde jag kanske vara nöjd med att - bara - vara hemma, men Lasse på Bättre hockey säger att jag borde vara nöjd med en 5-2 seger mot Frölunda och så får det bli.

Det är väl klart att jag är nöjd. Brynäs spelar bättre hockey än Frölunda i den första perioden och i och med det hade risgrynsgröten lagt sig till rätta. Resten av matchen utvecklas till mer av ett krigsskådespel där spelare lade mer tid på att säga ouppfostrade saker till varandra än att spela det spel vi vant oss att se. Även den grenen vann Brynäs.

Dahlén tog timeout, bytte målvakt i 12 sekunder för att få vila på sina bästa spelare och han lät NHL-meriterade spelare leka trashtalkers. Kort sagt gjorde Dahlén allt utom att mäta motståndarnas utrustning för att få igång sitt lag, men den här kvällen var det bara Tomi Kallio som visade vilken kvalitet Västra Frölunda besitter när det gäller talang. Hans reduceringsmål var vacker hockeykonst.

Brynäs då? Jodå. Lauritzen "avgjorde" med ett vacker och modigt 4-1 mål, Ove Molin visar fightertakter, Granström var i sitt naturliga element och vem trodde att man skulle få se Dackell lobba in ett mål från mittzon? Inte jag. Läck visade att han är mer än bara en ersättare till Markström. Personligen beklagar jag att Järnkrok inte fick mer istid.

Men spelet på isen då? Ja... Det finns en del att önska. Men den här kvällen är jag glad över att ha kommit hem och att Brynäs slog Västra Frölunda med 5 - 2. Tack för det.

Uppdatering: Hur kunde jag glömma Eero Somervuori? Jag ber om ursäkt. Han var Brynäs absolut bäste spelare den här kvällen. Han arbetar hårdast, ser mest möjligheter och framförallt; han gör sina medspelare bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska väl alltid vara nöjd med en seger men ändå se till det som kan förbättras. Fan vad trist det där lät.
Var bara nöjd du. Det räcker långt...

Hockeysossen sa...

Lasse - Jag beklagar att mitt inlägg upplevdes som trist. Jag är nöjd, mer än så faktiskt.

Inlägget är skrivet efter en snöresa som inte slutade i en snödriva då vi körde i en. Möjligen har det påverkat tonen i inlägget. Jag är - på riktigt - glad över att vi kom hem.

Jag är alltid nöjd när laget vinner. Laget Brynäs gjorde ytterligare en av sina berömda laginsatser. Klubbmärket satt intatuerat på alla spelares bröstkorg igår kväll. Trevligt är bara förnamnet.

God fortsättning på dig och de dina