torsdag, oktober 28, 2010

Ett välkommnande som dröjer

Hemmamatch mot Allmänna Idrottsklubben. Chocken från i tisdags har släppt och Dackells ursäkt till Greiss var på sin plats.

Historiska matcher kan man inte påverka, men däremot kommande. Därför förväntar jag mig Brynäs representationslag på isen idag och inte det lag som spelade matchen i Södertälje.

Det vore skönt om alla i laget ikväll visar alla tvivlare att SSK-matchen var en undantagsmatch.

Greiss fick ingen rolig debut. Han behöver spela några matcher för att komma in i laget och jag var säker på att lagkamraterna skulle spela för honom för att på så sätt hälsa honom välkommen till laget. Dom får göra det ikväll istället. Jag hoppas hemmapubliken också visar Thomas Greiss att han är välkommen till klubben.

Allmänna Idrottsklubben är ett lag jag har stor respekt för. AIK är inget lag kan jämföras med något annat. Det är en underdogråtta som känner att varje poäng är en framgång och där trycket kommer från spelarnas egen ambition och professionalitet. Sådana lag kan skrämma slag på vilket motstånd som helst - och det alla dagar i veckan. Men det är också ett lag som kan förlora mot alla lag i seriesystemet. Jag hoppas Brynäs visar att pastillen ligger rätt i munnen, att kaffet är nybryggt och att den tredje perioden blir en epilog som handlar om hur man kontrollerar en redan vunnen match. Det är vad jag hoppas.

Inga kommentarer: