måndag, oktober 25, 2010

Serielunk finns inte med i min SAOL

I morgon spelar representationslaget sin fjortonde match i årets seriespel. Under helgen som gått har jag fått höra kommentarer om serielunk. Jag förstår inte riktigt vad dom menar.

Ta matchen i morgon som ett exempel. Brynäs förlorade hemmamatchen mot SSK. Det skiljer just nu tre poäng mellan lagen. En seger för Brynäs och SSK måste vinna minst två matcher fler än vårt Brynäs för att vara före när seriespelet är avslutat.

Det är just den här typen av inbördes möten som avgör om det blir slutspel, golklubba eller matcher mot Örebro. Därför har jag ingen förståelse för dom som säger att det finns något som heter serielunk.

Granström är för övrigt tillbaka i laget. Jag kan sluta längta. Längst bak har vi en ny målvakt som tränat hela helgen medan dom nya lagkamraterna vilat upp sig.

Kom igen nu, Brynäs. Vinn i morgon och visa omgivningen att det inte finns något som heter serielunk. Det finns bara kamp, vilja, ambition och karaktär.

Det finns bara ishockey.

Inga kommentarer: