måndag, mars 19, 2012

Inget är klart

Måndag morgon. Brynäs spelar sin femte kvartsfinal i slutspelet och tankarna tumlar runt som ett kvarglömt löv i senvinterns blåsiga väder. Ena stunden klurar jag på vilka eventuella motståndare det kan bli i en semifinal. Andra stunden inser jag faktum och blir pinsamt medveten om att inget - inget - är klart. Det krävs en seger till. En till.

Silfverberg, Järnkrok och Wännström har firat stora triumfer i två matcher. Jag tror dom kommer att få annat att tänka på idag. Pebben visade exakt hur jobbiga Frölunda tycker Silfverberg och Järnkrok är. Hans armbåge mot huvudet mot en liggande CJ berättade mer om frustration än om något annat. Tror Frölunda kommer att gå hårt mot den här kedjan ikväll.

Därför hoppas jag att andra kliver fram och hittar vägar till ett avgörande. Jag blir inte överraskad om det blir Jonathan Granström. Han har retat upp Frölunda rejält och det vore väl trevligt om just han avgjorde? Tommy Jonsson kan också komma att avgöra. Han får byta sist och kan coacha laget därefter. Att han dessutom visat sig ha överraskande taktiska drag glädjer. Det kan komma att behövas.

Nu hämtar jag den lugnande medicinen och försöker koncentrera mig på annat i några timmar. Klockan 19.00 kommer pulsen, hettan och känslorna att skena iväg. Frågan är bara åt vilket håll?

Inga kommentarer: